Όλες οι παραστάσεις που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμά της για τη σεζόν 2017-2018.
Τον Οκτώβριο ανοίγει η Δεύτερη Σκηνή του θεάτρου Αργώ με τη Χρύσα Καψούληνα αναλαμβάνει την ευθύνη του ρεπερτορίου των καλλιτεχνικών συναντήσεων, διαλέξεων και προγραμματισμού ως curator.
Το νέο όνομα A Small Argo full of Art σηματοδοτεί την επανεκκίνηση της Δεύτερης Σκηνής του θεάτρου Αργώ ως χώρου ανοιχτού σε καινούργιες ιδέες, στη σύγχρονη δραματουργία, και σε νέες ομάδες καλλιτεχνών. Φιλοδοξεί να είναι ένας χώρος που θα ενδυναμώσει τόσο τους καλλιτέχνες όσο και το κοινό του, ένας οργανισμός που θα αναπτυχθεί στο τώρα και για το μέλλον, μέσα από την έρευνα και την υπέρβαση.
Το A Small Argo full of Art μπορεί να βρίσκεται στο κέντρο της Αθήνας, στο Μεταξουργείο, αλλά κινείται στο περιθώριο, αγαπά το ρίσκο και το λάθος, αντλεί από τη φαντασία, επενδύει στην handmade Τέχνη και την Arte Povera.
Αναλυτικά, το ρεπερτόριο:
Το κάλεσμα της Λορίν της Παλόμα Πεδρέρο
Eίναι Απόκριες. Ο άντρας (Πέδρο) μεταμφιέζεται σε Λορίν Μπακόλ, ενώ η γυναίκα (Ρόζα) σε Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ. Αυτό που ξεκίνησε σαν παιχνίδι, η αναζήτηση της ανανέωσης στη σχέση τους, μετατρέπεται σε αποκάλυψη: ο άνδρας προτείνει στη γυναίκα να παίξουν με ένα αντικείμενο που αγόρασε στο sex shop, αλλά η γυναίκα χαλάει το «παιχνίδι». Τι θα συνέβαινε αν δεν υπήρχαν προκαθορισμένοι «ρόλοι»; Το έργο μιλάει τόσο για τις δυνατότητες ελευθερίας που μπορεί να έχει το άτομο, όσο και για την καταπίεση και την κοινωνική απομόνωση την οποία υφίστανται όλα τα μέλη μιας κοινωνίας. Στο Κάλεσμα της Λωρήν ο ερωτισμός και η καταπίεση συνυπάρχουν, οι παραδοσιακοί ρόλοι ενός ζευγαριού παρωδούνται για να αποκαλύψουν την αβέβαιη βάση στην οποία στηρίζεται η κοινωνία και την αδυναμία των κοινωνικών ρόλων που απονέμονται και υιοθετούνται ακόμα και από την παιδική ηλικία.
Μετάφραση: Μαρία Χατζηεμμανουήλ Σκηνοθεσία: Φένια Αποστόλου Σκηνικά-Κοστούμια: Άση Δημητρολοπούλο Σχεδιασμός φωτισμών: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου Μουσική Επιμέλεια-Ηχητικό Τοπίο: Μιχάλης Τσίχλη Ερμηνευτές: Ιωάννης Αθανασόπουλος, Βιργινία Ταμπαροπούλου
Πρεμιέρα: Σάββατο 21 Οκτωβρίου 2017 | Παραστάσεις: ΣΑΒΒΑΤΟ – ΚΥΡΙΑΚΗ
Lou Xsoun: Το Ημερολόγιο ενός Τρελού
Βασισμένο στο ομώνυμο διήγημα του Κινέζου συγγραφέα, συγκαταλέγεται επάξια ανάμεσα στα αριστουργήματα της παγκόσμιας λογοτεχνίας. Η πλοκή του ακολουθεί κατά βήμα την ιστορία ενός νεαρού κινέζου που βλέπει και αισθάνεται το περιβάλλον του εντελώς διαφορετικά από τους συγχωριανούς του. Πρώην δημόσιος υπάλληλος σε μια κινεζική επαρχία, θέτει συνεχώς άμεσα ερωτήματα για τη θέση του ανάμεσα στους συνανθρώπους. Απροστάτευτος και μόνος λόγω της διαφορετικότητας του, με τη γλώσσα ενός παιδιού, ζει παγιδευμένος σ’ ένα εχθρικό περιβάλλον, που τον αναγκάζει να σκεφθεί τα χειρότερα για την ανθρώπινη φύση. Βυθισμένος στις εμμονές και τους παραλογισμούς του, ξεδιπλώνει μέσα από προσωπικές αφηγήσεις τον ιδιαίτερο ψυχισμό του και τη ζωή του. Η δική του ματιά και αλήθεια είναι και η πραγματική εξήγηση όσων συμβαίνουν γύρω του. Όμως κανείς δεν πιστεύει έναν τρελό και όλοι φοβούνται αυτό που δεν γνωρίζουν… Όπως και στα άλλα δύο ημερολόγια ενός τρελού (Νικολάι Γκόγκολ και Γκυ ντε Μωπασσάν ) ο τρελός του Χσουν κινείται κι αυτός σε ένα κομφορμιστικό κοινωνικό πλαίσιο τόσο αυταρχικό και υποκριτικό που δεν μπορεί να το αντέξει.
Μετάφραση: Δημήτρης Ζουγκός Σκηνοθεσία: Αυγουστίνος Ρεμούνδος Ερμηνευτές: Νίκος Παντελίδης, Σπύρος Βάρελης Μουσική σύνθεση/μουσικός επί σκηνής: C-Drain/ Christos Pappas Κίνηση: Χρύσα Καψούλη Σκηνικά/ Κοστούμια: Σπύρος ΓκέκαςΣχεδιασμός φωτισμών: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου Βοηθός σκηνοθέτη: Νίνα Ντούνη
Πρεμιέρα: Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 2017 | Παραστάσεις: ΔΕΥΤΕΡΑ – ΤΡΙΤΗ
Ο Σχοινοβάτης του Jean Gene
O Σχοινοβάτης πάνω στο σχοινί πρέπει να βιώσει την απόλυτη μοναξιά. Να απελευθερωθεί από το εγώ του και να προσφέρει στου πεινασμένους θεατές του Τσίρκου μια βίαιη ομορφιά και ίσως έναν βίαιο θάνατο. Να μπορέσει να αναμετρηθεί με το απόλυτο. Θα χορεύει στο σχοινί σαν ένας άλλος όσο φωτίζουν οι προβολείς του Τσίρκου. Μια παραβολή για τον κόσμο. Ο Σχοινοβάτης βασίζεται στην πραγματική ιστορία της σχέσης του Ζαν Ζενέ με τον 20χρονο ακροβάτη Αμπντάλα Μπεντάγκα, στον οποίο αφοσοιώθηκε ψυχή τε και σώματι, πληρώνοντας τους καλύτερους εκπαιδευτές και αναλαμβάνοντας ο ίδιος τη σκηνοθεσία του σόου του επάνω στο τεντωμένο σκοινί. Η ιστορία τους όμως δεν είχε αίσιο τέλος. Έπειτα από έναν σοβαρό τραυματισμό του Μπεντάγκα σε μια περιοδεία, ο Ζενέ τον παρατάει. Εκείνος αυτοκτονεί και ο Ζενέ πέφτει σε βαριά κατάθλιψη. Θα αποπειραθεί να αυτοκτονήσει το 1967.
Σκηνοθεσία/Μετάφραση/Διασκευή: Ζωή Μαντά Επιμέλεια από τη γαλλική γλώσσα: Michele Valley Ερμηνεύουν: Βάλια Παπαχρήστου, Λευτέρης Παπακώστας Επιμέλεια κίνησης: Βάλια Παπαχρήστου Video Art- Μουσική: Comoddor. V Σχεδιασμός φωτισμών: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου.
Πρεμιέρα: Πέμπτη 26 Οκτωβρίου 2017 | Παραστάσεις: ΠΕΜΠΤΗ – ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
Δηλητήριο (GIF) της Λοτ Φέικεμανς (Lot Vekemans)
Γραμμένο το 2009, το «Δηλητήριο» ( Gif ) έχει κερδίσει το βραβείο του καλύτερου ολλανδικού θεατρικού έργου που ανέβηκε την περίοδο 2009-2010. Βασισμένο σε αληθινή ιστορία, έχει κάνει μεγάλη επιτυχία στη Γερμανία και την Αυστρία, ενώ παράλληλα έλαβε διεθνή αναγνώριση. Παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Αθήνα, σε μετάφραση της Αργυρώς Πιπίνη και σκηνοθεσία της Ρούλας Πατεράκη. Η δραματική διένεξη μίας γυναίκας κι ενός άντρα, που τους χτύπησε ο θάνατος. Ένα επαρχιακό, ολλανδικό νεκροταφείο σε πλήρη εγκατάλειψη. Μία αίθουσα δεξιώσεων, μουσείο μνήμης για εκείνους, που θρήνησαν νεκρούς. Όλα ξεκίνησαν από το γράμμα που έστειλε Εκείνη σ’ Εκείνον. Τον καλεί να παραστεί, μετά από 10 χρόνια απουσίας, στην ανακομιδή αγαπημένου προσώπου. Σ’ αυτή την παρατημένη αίθουσα, όπου τρύπωσαν τα βρύα και τα χώματα, οι δύο πρώην σύντροφοι, θα αναμοχλεύσουν τα παλιά τους πάθη και μέσα από τη μνήμη θα επιστρέψουν στον καταλυτικό τους πόνο, που κάποτε τους χώρισε και που τώρα τους καλεί σε μια καινούρια αναμέτρηση.
Σκηνοθεσία / Σκηνικό περιβάλλον: Ρούλα Πατεράκη. Μετάφραση: Αργυρώ Πιπίνη. Ηχητικό περιβάλλον: Κώστας Σουρβάνος. Βοηθός σκηνοθέτη: Ευθυμία Δραμαλή. Σχεδιασμός αφίσας και προγράμματος: Γιώργος Ζάμπας. Φωτογραφίες: Παναγιώτης Κασίμης. Παίζουν: Λάζαρος Γεωργακόπουλος, Εύρη Σωφρονιάδου, Σπύρος Βάρελης.
Πρεμιέρα: 1 Νοεμβρίου 2017 | Ανοιχτές Τετάρτες και Συνεργασίες
Crush
Hollywood, 1939: Ένα αυτοκινητικό ατύχημα. Μια γυναίκα και ένας άνδρας ερωτεύονται με μία και μάλλον τελευταία ματιά. Αθήνα, 2017: Σε ένα εγκαταλελειμμένο στρατόπεδο της πόλης η ίδια γυναίκα ξυπνά. Μαζεύει τις δυνάμεις της και αποφασίζει να ανέβει στη σκηνή με παρέα τα πλήκτρα και τη φωνή της για να διηγηθεί στιγμές από την ζωή της και τη δουλειά της ως «η γυναίκα με τα μούσια». Θα καταφέρει να μαγέψει το κοινό; Θα επιστρέψει στην Αμερική για να βρει τον έρωτα της ζωής της;
Κείμενο – σκηνοθεσία: nopubitco (Andrea-Lotta Γιαννακοπούλου και Χρήστος Καρανάτσης) Σύμβουλος δραματουργίας/βοηθός σκηνοθέτη: Άννα-Μαρία Πισκοπάνη Σύμβουλος σε θέματα ήχου και φωτισμού: Θεοδόσης Κουτρούλης Σκηνικά –κοστούμια: nopubitco & friends Σχεδιασμός φωτισμών: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου Στη σκηνή εμφανίζεται η Lady Saligia
Πρεμιέρα: 15 Δεκεμβρίου 2017 | Παραστάσεις: ΤΕΤΑΡΤΕΣ – ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΕΤΑΜΕΣΟΝΥΚΤΙΑ
Splinters της Νίνας Ράπη
Splinters είναι. Οι ακίδες που τρυπούν το δέρμα. Θραύσματα σχέσεων. Καθημερινών. Ή όχι; Οι μικρές λεπτομέρειες στην επικοινωνία, που ξεσκεπάζουν τα χάσματα. Ό,τι σημαίνει «έλξη / επαφή / έρωτας / αγάπη» όταν ξύσεις την επιφάνεια. Επτά στιγμιότυπα σχέσεων μεταξύ φίλων, φύλων και φυλών ανθρώπων. Μια ιστορία που δεν λέγεται με λόγια. Συμβαίνει, εξελίσσεται υπόγεια, ωριμάζει και ξεσπά. Ανάμεσα στις λέξεις, πίσω από τα πρόσωπα, κάτω από τους ρόλους. Μια γραφή που κατανοεί βαθιά και ανατρέπει τους ορισμούς του λεξικού των ηρώων της. Αφήνει τον λόγο στην ηδονή και επιτρέπει την οδύνη. Επτά μονόπρακτα που συνθέτουν ένα ολοκληρωμένο έργο. Ένα ταξίδι από την ορμή προς την ωριμότητα. Από την κοινωνική σύμβαση προς την ελευθερία της συνείδησης. Και από το ζωτικό ψέμα στην εντροπία του ασυνείδητου.
Συγγραφέας: Νίνα Ράπη Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Μιχαήλ Κοστούμια: Μάρθα Φωκά Σχεδιασμός φωτισμών: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου Μουσική: Μαρία Βουμβάκη Σύμβουλος σκηνικής δραματουργίας: Αμαλία Κοντογιάννη Ερμηνεύουν: Νίκος Βατικιώτης, Μελίνα Γαρμπή, Χριστίνα Γυφτάκη, Νίκος Τσολερίδης
Πρεμιέρα: 18 Δεκεμβρίου 2017 | Παραστάσεις: ΔΕΥΤΕΡΑ – ΤΡΙΤΗ
Εκκρεμότητα του Τσιμάρα Τζανάτου
“Κοίταξα γύρω μου. Είδα ένα βουνό από σκουπίδια. Μύριζε. Σάπιο. Ανέβηκα με αργά βήματα στη κορυφή. Βούλιαζαν τα πόδια μου. Έβαζα τα χέρια μου και σηκωνόμουν. Μέχρι που έφτασα. Και… Ξάπλωσα. Ξημέρωνε. Πουλιά μαζεύτηκαν. Σήκωσα το χέρι μου να με δουν. Μη με περάσουν για σκουπίδι. Κι εμένα. Αφού στα σκουπίδια. Σκουπίδι. Πια. Κι εγώ.” Ένα έργο που σταδιακά μας αποκαλύπτει τον εαυτό μας και τις κρυφές του πτυχές, ωθώντας μας στο να αντικρίσουμε κατάματα μια πραγματικότητα που εκκρεμεί…
Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Βογιατζής Βοηθός σκηνοθέτη: Κατερίνα Αγγελίτσα Παίζουν: Φαίη Βέβη, Ηλιάννα Μπουζάνη, Χρήστος Τσουλιάης Σκηνικά-κοστούμια: Χριστίνα Κωστέα Σχεδιασμός φωτισμών: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου Επιμέλεια κίνησης: Βάλια Παπαχρήστου Επιμέλεια μουσικής – Σύνθεση: Χρήστος Τσουλιάης
Πρεμιέρα: 21 Δεκεμβρίου 2017 | Παραστάσεις: ΠΕΜΠΤΗ – ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
Κάτω απ’ τον ίσκιο του βουνού του Γιάννη Ρίτσου
«Κάτω απ’ τον ίσκιο του βουνού», ο θεατρικός μονόλογος του Γιάννη Ρίτσου από την «Τέταρτη Διάσταση», επικεντρώνεται στον μύθο της Ηλέκτρας και γράφτηκε το 1960. Εδώ, η ηρωίδα μοιάζει να ξαναγράφει το έργο της. Αυτή τη φορά με επίγνωση της εσώτερης φύσης της και της διαφοράς με τον ρόλο που καλείται να παίξει. Καθώς το μυθικό προσωπείο της αποσύρεται, οι λέξεις του ποιητή Ρίτσου ανεβαίνουν στη σκηνή.
Κείμενο: Γιάννης Ρίτσος Σκηνοθεσία- Ερμηνεία: Νάνα Παπαδάκη Καλλιτεχνική επιμέλεια: Γιώργος Ζορμπάς Σκηνικά- Κοστούμια: Άση Δημητρολοπούλου Σχεδιασμός φωτισμών: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου Μουσική σύνθεση: Βασίλης Τζαβάρας
Πρεμιέρα: Σάββατο 10 Φεβρουαρίου 2018 | Παραστάσεις: ΣΑΒΒΑΤΟ – ΚΥΡΙΑΚΗ
Άμλετ – Οργή
Θεατρικός μονόλογος.
Σκηνοθεσία – Ερμηνεία: Λάζαρος Γεωργακόπουλος Σχεδιασμός φωτισμών: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου
Πρεμιέρα: Δευτέρα 12 Φεβρουαρίου 2018 | Παραστάσεις: ΔΕΥΤΕΡΑ – ΤΡΙΤΗ
Μαζί σου για το Τίποτα του Άκη Δήμου
Το τελευταίο έργο του Άκη Δήμου είναι εμπνευσμένο από το διήγημα του Α. Τσέχωφ “ΑΝΙΟΥΤΑ” και περιγράφει την μάταιη προσπάθεια ενός σκηνοθέτη-συγγραφέα να “ξαναγράψει” και να προσαρμόσει την ηρωίδα σε ένα πιο σύγχρονο περιβάλλον. Και αποτυγχάνει. Και διεκδικεί το δικαίωμα στην αποτυχία του. “Πάντα προσπάθεια. Πάντα αποτυχία. Δεν πειράζει. Προσπάθησε ξανά. Απότυχε ξανά. Απότυχε καλύτερα.” – Σάμιουελ Μπέκετ
Σκηνοθεσία: Κώστας Μπάρας Σκηνικά-κουστούμια: Γιώργος Λιντζέρης Σχεδιασμός φωτισμών: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου Κινησιολογική επιμέλεια: Φώτης Νικολάου Παίζουν: Ελένη Κουταλώνη, Κώστας Μπάρας, Τρύφων Μπάρκας
Πρεμιέρα: Πέμπτη 15 Φεβρουαρίου 2018 | Παραστάσεις: ΠΕΜΠΤΗ – ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ